خبرگزاری آريا – توصيه هايي براي ورزش در هواي گرم


توصيه هايي براي ورزش در هواي گرم

خبرگزاري آريا – با افزايش‌ دماي هوا بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند که فعاليت فيزيکي زيادي نداشته باشند. با رعايت نکات خاصي مي‌توان انگيزه براي ورزش کردن در هواي گرم را حفظ کرد.
به‌ گزارش جام جم آنلاين از ايسنا، براي راحت‌تر شدن ورزش در هواي گرم توصيه‌هاي زير مي‌تواند موثر باشد:
۱٫ زمان درستي براي ورزش را انتخاب کنيد:
سعي کنيد در گرم‌ترين زمان روز ورزش نکنيد، معمولا بين ساعت يازده تا پانزده هوا گرم‌تر است.
۲٫ مايعات بدن را تامين کنيد:
يکي از مضرات گرما براي سلامتي تمام شدن آب بدن است. اگر مي خواهيد در هواي گرم ورزش کنيد مايعات کافي مصرف کنيد. آب بهترين انتخاب براي تامين مايعات بدن است. زماني که زياد عرق مي‌کنيد، ممکن است دچار گرما زدگي شويد، پس بهتر است در اين زمان‌ها آب مصرف کنيد. گرمازدگي باعث بي حالي و خستگي شديد مي‌شود.
۳٫ در سايه ورزش کنيد:
اگر بتوانيد در سايه يا جاي خنک ورزش کنيد بهتر است.
۴٫ لباس خنک بپوشيد:
با وجود اين که لباس‌هاي نخي براي پوشش روزانه مناسب هستند به دليل جذب عرق براي ورزش کردن مناسب نيستند. بهتر است از لباس‌هاي ورزشي که عرق را از بدن خارج مي‌کنند و عرق سريع‌تر بخار مي‌شود، استفاده کنيد. اگر در آفتاب ورزش مي‌کنيد عينک آفتابي استفاده کنيد. از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد.
۵٫ برنامه ورزشي را تغيير دهيد:
اگر در گرما توان انجام ورزش‌هاي هوازي را نداريد ورزش‌هاي قدرتي و انعطاف پذيري انجام دهيد. اين ورزش نيز براي سلامت فيزيکي و ذهني شما مناسب هستند.