خبرگزاری آريا – با توجه به كمر دردم چه ورزشي انجام بدهم؟


با توجه به كمر دردم چه ورزشي انجام بدهم؟

خبرگزاري آريا –
با توجه به كمر دردم چه ورزشي انجام بدهم؟
به محض اينكه مراحل دردهاي كمر به پايان مي‌رسد، به بيماراني كه كمرشان آسيب پذير است توصيه مي‌شود كه هر چه سريع تر فعاليت‌هاي روزمره‌ شان و ورزش كردن را از سر بگيرند.
درواقع، براي کمر هيچ چيزي بدتر از بي تحرکي نيست. هر چه کمترتان عضله اي تر باشد، خطر ابتلا به کمردرد کمتر خواهد بود!
به افرادي که کمرشان حساس و آسيب پذير است، چه ورزش هايي توصيه مي شود؟
عضله اي کردن کمر براي کاهش خطر ابتلا به کمردرد ضروري است. با اين حال توجه داشته باشيد که اگر برخي ورزش ها مفيدند، برخي ديگر ممکن است باعث درد و رنج در ناحيۀ کمر بشوند.
در صورت وجود کمردرد، از چه ورزش هايي بايد اجتناب کرد؟
ورزش هاي خشن که لازمۀ انجام آنها داشتن برخورد خشن و پيچ و تاب در ناحيۀ کمر است و موجب بروز آسيب هاي کوچک مي شوند، ممنوع اند.
همچنين افرادي که کمردرد دارند به شدت از انجام اين ورزش ها منع مي شوند:
جودو، کشتي، قايق راني، کانو کاياک، تمام ورزش هاي راکتي (تنيس، پينگ پنگ، بدمينتون ….)، وزنه برداري و هارتل، ترامپولين و …. .
به افرادي که کمرشان حساس و آسيب پذير است، چه ورزش هايي توصيه مي شود؟
سه ورزش به شدت توصيه مي شوند: شنا، پياده روي و دوچرخه سواري.
شنا بهترين ورزش براي کساني است که از کمردرد رنج مي برند. شنا نوعي درمان کامل براي مشکلات کمر است. وقتي که بدن در آب است، در حالت بي وزني است و از يک سري از قيد و بندها رها مي شود. در نتيجه ستون مهره ها تحت فشار و وزن بدن قرار ندارد… .
پياده روي نيز يک فعاليت جسمي بسيار مناسب است. بسيار ساده مي توان پياده روي کرد؛ چه مسير کوتاه باشد و چه طولاني، چه سرعت پياده روي زياد باشد و چه کم، فايده و تأثير خود را خواهد داشت. اگر پياده روي مي کنيد بايد تعداد گام هايتان را افزايش دهيد به جاي اينکه اندازۀ گام هايتان را بيشتر کنيد. در واقع هر چه طول گام بيشتر باشد، ميزان پيچ خوردگي در ستون مهره ها بيشتر خواهد بود.
اگر پياده به يک گردش طولاني مي رويد، گام هايتان بايد مرتب باشند. ضمناً کوله پشتي تان هم بايد سبک باشد.
چرا نبايد بدويد؟
زماني که مي دويد، در هر گام ستون مهره ها ۱۰ برابر وزن بدن را بايد تحمل کند. به علاوه موج هاي سختي در راستاي پاهاي شما بالا مي روند. در نتيجه، ستون مهره ها در معرض درد قرار خواهد گرفت. اگر واقعاً اصرار داريد که بدويد، بايد احتياط کنيد و کفش هاي مناسبي بپوشيد که بتوانند از شدت شوک هاي وارده بر ستون مهره ها بکاهند.
و در نهايت دوچرخه سواري؛ اين فعاليت به شرطي مناسب است که موقعيتي مناسب براي قرارگرفتن بر روي دوچرخه داشته باشيد (تناسب بين اندازۀ دوچرخه و ارتفاع بدن) و هيچ مشکل خاصي براي سطح ستون مهره ها ايجاد نشود.
در اين موارد حتماً با پزشک تان مشورت کنيد، او مي تواند تمرينات و حرکات مناسبي به شما پيشنهاد کند.
منبع:seemorgh.com