خبرگزاری آريا – خوراکي هايي که کبد را سالم نگه مي دارد


خوراکي هايي که کبد را سالم نگه مي دارد

خبرگزاري آريا –
عادت هاي غذايي نادرست در طولاني مدت مشکلات جدي براي سلامتي ايجاد مي‌کنند. کبد، يکي از مهمترين اندام هاي بدن است که تحت تأثير همين عادت ها قرار دارد.
براي آشنايي با بهترين خوراکي‌هايي که مي‌توانند تاثير محافظتي براي کبد داشته باشند، اين مطلب را بخوانيد.
تقويت آنزيم هاي کبد, مواد غذايي براي پاکسازي کبد
ويتامين C به کبد براي سم زدايي و پاکسازي بدن کمک مي کند.
ليمو
ليمو يکي از بهترين ميوه‌ها براي کبد است؛ زيرا منبع طبيعي ويتامين C است که اين ماده عالي مي‌تواند به کبد براي رهايي از مواد سمي بدن کمک کند. اين خاصيت همچنين عامل بهبود روند هضم غذاست. آب ليمو ماده‌اي بي نظير براي تقويت آنزيمهاي کبد و تنظيم هيدرات کربن موجود در خون است.
تقويت آنزيم هاي کبد,کبد چرب
زردچوبه
براي افزودن زردچوبه به همه غذاها ترديد نداشته باشيد. حتي اگر مايليد، مي‌توانيد دمنوش آن را همراه با کمي عسل ميل کنيد. اين ادويه براي هضم چربي‌ها عالي است و ترشح صفرا را تحريک مي‌کند. افزون بر اين، براي کمک به سم زدايي کيسه صفرا نيز که مانند کبد اندامي مهم است، مؤثر خواهد بود.
تقويت آنزيم هاي کبدرژيم غذايي
کبد، يکي از مهمترين اندام هاي بدن است
گردو
يکي از تأثيرات گردو بر سلامتي، مقدار بالاي امگا ۳ و گلوتاسيون موجود در آن است. اين دو ترکيب ضروري براي بدن، به کبد براي سم زدايي و پاکسازي بدن کمک مي‌کند.
محافظت از کبد, تغذيه سالم
گريپ فروت
اگر عادت داريد که هر روز صبح يک ليوان آب گريپ فروت بنوشيد، مي‌توانيد مطمئن باشيد که بدن پاکسازي مي‌شود و به تقويت کبد کمک مي‌کند. در واقع، اين ميوه مقدار بالايي ويتامين C و آنتي اکسيدان دارد.
تقويت آنزيم هاي کبد, مواد غذايي براي پاکسازي کبد
آووکادو يکي از مواد غذايي است که باعث تقويت کبد مي شود.
آووکادو
مصرف روزانه نصف آووکادو عادت غذايي بسيار سالمي است و براي کبد بسيار مفيد خواهد بود. اين تأثير به خاطر مقدار گلوتاسيون موجود در اين ميوه است که يکي از بهترين آنتي اکسيدانها محسوب مي‌شود. اين ماده به کبد کمک مي‌کند تا از شر همه مواد مضري که به آنها نياز ندارد، راحت شود.
تقويت آنزيم هاي کبد, مواد غذايي براي پاکسازي کبد
سبزي‌هاي چليپايي
کلم بروکلي، کلم بروکسل و گل کلم جزو گروه سبزي‌هاي چليپايي هستند. اين سبزي‌ها منبع غني از ويتامينها، پروتئينها و ترکيبات ارگانيکي هستند که هضم را تسريع مي‌کند و کبد را تقويت مي‌کند. اين سبزي‌ها براي حفظ سلامتي بسيار مفيد و بي نظير هستند. پس بي‌ترديد مصرف آنها را دو بار در هفته در برنامه غذايي بگنجانيد.
رژيم
مصرف سير به تقويت آنزيم هاي کبد کمک مي کند.
سير
خوردن يک حبه سير تازه همراه با يک ليوان آب در صبح راهکاري ساده است که به شما براي حفظ سلامتي کمک مي‌کند. سير به کبد کمک مي‌کند تا آنزيمهايي را براي دفع ترکيبات سمي و مواد سنگين فعال کند. افزون بر اين، آليسين و سلنيوم موجود در سير به عملکرد مطلوب کبد براي پاکسازي و سنتز آنزيمها کمک مي‌کند.
تغذيه سالم, مواد غذايي براي پاکسازي کبد
چاي سبز
چاي سبز سرشار از آنتي اکسيدان‌هايي است که مي‌توانند به کبد کمک کنند تا اصلي ترين وظايف خود را به خوبي انجام دهد. اگر روزانه چاي سبز مي‌نوشيد مي‌توانيد مطمئن باشيد که نياز بدن به کاتچين را تأمين کرده ايد که اين ماده بسيار سالم به سلامت کبد کمک مي‌کند.
تقويت آنزيم هاي کبد,رژيم غذايي
مصرف روغن هاي سالم و ارگانيک يکي از راههاي تقويت کبد مي باشد.
روغن‌هاي گياهي سالم و مفيد
امروزه انواع مختلف روغنها در بازار وجود دارد که بعضي از آنها مي‌توانند به سلامت کبد کمک کنند. روغنهاي ارگانيک در اولين فشار سرد مانند روغن زيتون، روغن شاهدانه و روغنهاي گرفته شده از انواع دانه‌ها، بهترين روغنها هستند.
توصيه مي‌شود، انواع اين روغنها مصرف شود؛ زيرا چربي‌هاي بسيار سالمي را به کبد مي‌رسانند تا به کبد براي دفع مواد سمي بدن کمک کنند و مانع تجمع زياد اين مواد شوند. البته بايد توجه داشت، نبايد در مصرف اين روغنها نيز زياده روي کرد. افزودن به سالاد يا غذا بايد با احتياط باشد. توصيه مي‌شود هنگام مصرف يک قاشق روغن زيتون، دو قطره آب ليمو ترش تازه نيز افزوده شود. اين توصيه پزشکي براي مراقبت از سلامت کبد است که بايد هفت روز متوالي در هر ماه انجام شود.
تقويت آنزيم هاي کبد, مواد غذايي براي پاکسازي کبد
سيب
هيچ ميان وعده‌اي بهتر و سالم تر از سيب نيست تا هنگام گرسنگي جزئي ميل شود. براي بهره مندي از تمام خواص اين ميوه بي نظير بهتر است با پوست ميل شود؛ زيرا پوست سيب داراي مقدار زيادي پکتين است که ماده‌اي ضروري براي سلامتي محسوب مي‌شود. اين ماده همچنين براي کبد نيز بسيار عالي است؛ زيرا به دفع و تصفيه مواد سمي کمک مي‌کند. همچنين به هضم کمک مي‌کند و از قلب نيز محافظت خواهد کرد.
با توجه به فوايدي که در مورد اين خوراکي‌ها ذکر شد، توصيه مي‌شود آنها را در برنامه غذايي بگنجانيد تا به حفظ کيفيت مطلوب زندگي و سلامت کبد کمک گردد.
منبع: mehrnews.com