خبرگزاری آريا – قوانين طلايي حفظ سلامت بعد از ۴۰ سالگي


قوانين طلايي حفظ سلامت بعد از 40 سالگي

خبرگزاري آريا – محققان براي حفظ تندرستي و سلامت بعد از سن ۴۰ سالگي، پيروي از برخي قوانين طلايي را توصيه مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، رسيدن به سن ۴۰ سالگي به معناي زمان گذار از جواني به ميانسالي است.
با ورود به اين دوره زندگي ريسک بسياري از مشکلات سلامت افزايش مي يابد، از اينرو حفظ سبک زندگي سالم بسيار ضروري است.
متخصصان و کارشناسان چند راهکار را براي حفظ سلامت و تندرستي با رسيدن به سن ۴۰ سالگي توصيه مي کنند.
پياده روي زياد و سريع داشته باشيد: پياده روي ورزش بسيار خوبي است. ۴۵ دقيقه ورزش در روز نه تنها موجب سرزندگي و سرحالي مي شود بلکه نرخ بالا متابوليسم را حفظ کرده و به سوزاندن کالري و کاهش وزن کمک مي کند. از اينرو به تمامي کساني که به نوعي از بيماري سبک زندگي رنج مي برند پياده روي مي تواند بسيار کمک کننده باشد.
سابقه پزشکي خانودگي تان را بررسي کنيد: سابقه پزشکي خانواده مي تواند آيينه اي از انواع خطرات سلامت در شما باشد. لازم است در مورد بيماري هاي خانوادگي آگاهي داشته باشيد تا بتوانيد اقدامات پيشگيرانه در راستاي کاهش شرايطي نظير حمله قلبي، سکته و انواع مختلف سرطان انجام دهيد.
چکاپ منظم سلامت: انجام منظم آزمايشات پزشکي، شيوه هاي غربالگري و آزمايش هاي منظم در دهه ۴۰ سالگي توصيه مي شود. اگرچه اين شرايط براساس جنسيت، سابقه خانوادگي، سلامت عمومي و فاکتورهاي پرخطر شخصي فرق مي کند.
تغذيه سالم: افزودن فيبر به رژيم غذايي توصيه مي شود. فيبر موجب عادي شدن حرکات روده، و کاهش ميزان کلسترول شده، و به دستيابي به وزن سالم، کنترل ميزان قندخون و حفظ سلامت روده ها کمک مي کند.
اطلاع از اعداد سلامت خود: بررسي منظم فشارخون، کلسترول، قندخون و تري گليسيريدها مهم است. اندازه دور کمر، شاخص توده بدني و وزن بدن تان را بدانيد. اگر هريک از اين اعداد خارج از محدوده موردنظر باشند نشان مي دهد که ريسک ابتلا به بيماري قلبي، ديابت و سرطان وجود دارد.
کنترل مصرف نمک: مصرف بيش از اندازه نمک تاثير منفي بر فشارخون دارد چراکه موجب حفظ آب در بدن مي شود. وجود همين آب اضافي در بدن موجب افزايش فشارخون شده و بر قلب، کليه ها، رگ ها و مغز فشار مي آورد.