خبرگزاری آريا – اگر مي خواهيد گردن درد خود را درمان کنيد…


اگر مي خواهيد گردن درد خود را درمان کنيد…

خبرگزاري آريا –
تقويت گردن , علل گردن درد
ورزش، يکي از راههاي پيشگيري از گردن‌درد است.
اگر گردن‌درد داريد، ممکن است از فيزيوتراپي براي کاهش درد و بهبود طيف حرکتي گردن کمک بگيريد. فيزيوتراپيست شما مي‌تواند به شما بگويد که براي برگشتن به فعاليت‌هاي عادي روزمره، لازم است چه کارهايي انجام دهيد. همچنين مي‌تواند بگويد که از چه چيزهاي پرهيز کنيد. در زمان درمان گردن‌درد، بايد فعال باشيد و از چيزهاي خاصي که ممکن است موجب دردگردن شود اجتناب نمايد. نيازي به نگراني نيست و نبايد بابت اين درد، مضطرب شويد.
منتظر نمانيد تا درد، خودش برطرف شود.
اگر گردن‌درد به سراغ‌تان آمد، ممکن است احساس کنيد اگر منتظر بمانيد، درد همان‌طور که ناگهان آمده، خودش هم به‌يکباره خواهد رفت. شايد گاهي اين‌گونه باشد، اما چيزهايي وجود دارد که بايد براي برطرف شدن درد، انجام دهيد. ملاقات با فيزيوتراپيست‌تان براي يادگرفتن ورزش‌هاي مناسب در ابتدا، مي‌تواند به شما کمک کند تا سريع‌تر به وضعيت پيش از دردتان برگرديد.
سروشانه‌هاي‌تان را پايين نيندازيد و قوز نکنيد.
وضعيت نادرست هنگام نشستن و ايستادن، يکي از دلايل اصلي گردن‌درد است. اگر گردن‌درد داريد، اجازه دهيد فيزيوتراپيست، وضعيت شما را چک کند. او مي‌تواند ايده‌هايي براي کمک به تغيير وضعيت بدن‌تان ارائه داده و به شما شيوه درست نشستن را آموزش دهد تا گردن‌تان در بهترين وضعيت ممکن باشد.
تنبل نباشيد.
ورزش، يکي از ابزار اصلي در پيشگيري از گردن‌درد است. ورزش عمومي مي‌تواند به حداقل رساندن دردگردن کمک کند و تمرين‌هاي خاص تقويت گردن و وضعيت بدن، مي‌تواند اين اطمينان را به شما بدهد که سريعا گردن‌دردتان برطرف شده و از برگشت دوباره آن جلوگيري مي‌کنيد.
از بالش‌هاي زياد موقع خواب استفاده نکنيد.
اگر با بيشتر از يک بالش مي‌خوابيد، ديگر اين‌کار را نکنيد. گردن شما از استخوان‌هاي متعددي تشکيل شده که انحنايي به سمت جلو به نام لوردوسيس را شکل مي‌دهد. وقتي با چند بالش مي‌خوابيد، سرتان را به سمت جلو مي‌آوريد و اين مي‌تواند موجب ازدست دادن لوردوسيس گردن شده و فشار بيشتري به ديسک‌ها، مفاصل، و عضلات گردن وارد نمايد. عادت کنيد که با يک بالش بخوابيد و هنگام خواب از يک غلتک گردني براي کمک به حمايت انحناي طبيعي گردن استفاده کنيد.
درمان گردن‌درد , فيزيوتراپي
فيزيوتراپي يکي از راههاي کاهش گردن درد مي باشد.
از تايپ کردن دست برداريد.
بيشتر مردم اين روزها به گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌هاي‌شان گره خورده‌اند و خيلي‌ها از تلفن‌شان براي تايپ مداوم درطول روز استفاده مي‌کنندو وقتي ساعت‌ها، سرتان پايين است به گوشي نگاه مي‌کنيد و تايپ مي‌کنيد، گردن‌تان را در وضعيت بي‌نهايت خميده به سمت جلو نگه مي‌داريد، و اين مي‌تواند منجر به text neck شود که يک بيماري نسبتا جديد به‌دليل کاربرد زياد گوشي و تبلت است. با فيزيوتراپيست‌تان ديداري داشته باشيد و يادبگيريد که چطور فشارهايي را که به گردن‌تان هنگام تايپ کردن وارد مي‌کنيد را خنثي نماييد. حتي بهتر است دست از تايپ کردن برداريد و با يک تماس تلفني، يا دوستان‌تان ارتباط برقرار نماييد.
به درمان‌هاي نافعال اعتماد نکنيد.
فيزيوتراپيست شما يک کارشناس حرکتي است که مي‌تواند به شما استراتژي‌هاي فعالي ارائه دهد تا گردن‌دردتان درمان شود. بعضي از فيزيوتراپيست‌ها، از درمان‌هاي نافعال مانند اولتراسوند يا کشش گردني براي گردن‌درد استفاده مي‌کنند، اما وابستگي زياد به اين‌گونه درمان‌هاي نافعال، موثرترين شيوه درمان گردن‌درد شما نيست.
اطمينان حاصل کنيد که فيزيوتراپيست شما، ورزش‎‌هاي فعال و استراتژي‌هاي حرکتي را به شما يادمي‌دهد که بتوانيد گردن‌دردتان را خودتان کنترل کنيد.
هرچند گردن‌درد معمولا يک مشکل مکانيکي در بدن است، اما گاهي بيماري‌هاي جدي خودشان را در گردن‌درد بروز مي‌دهند. اگر شما گردن‌درد مداوم داريد يا دردي مربوط به خستگي، تب، يا کاهش وزن، بايد سريع‌تربه پزشک‌تان مراجعه کنيد تا علت دردتان مشخص شود.
گردن‌درد مي‌تواند موجب کم‌خوابي، ازدست دادن کار، يا عدم شرکت در فعاليت‌هاي عادي تفريحي شود. تمرين با فيزيوتراپيست مي‌تواند به شما کمک کند کاري را که لازم است انجام دهيد يادگرفته و بدانيد که چه کاري را نبايد انجام دهيد تا گردن‌دردتان کنترل شود.
منبع:healthmag.ir