خبرگزاری آريا – سم زدايي از بدن در کمتر از ۳۰ دقيقه


سم زدايي از بدن در کمتر از 30 دقيقه

خبرگزاري آريا – فصل بهار بهترين زمان براي سم زدايي و تخليه سمومي که در طول زمستان در بدنمان جمع شده اند، است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از آواي سلامت، سم زدايي باعث مي‌شود احساس سبکي و سرزندگي بکنيم. البته با شنيدن کلمه سم زدايي، به ياد جلسات ورزشي دو ساعته در باشگاه و يا خوردن آب سبزيجات مي افتيد، بايد در افکارتان تجديد نظر کنيد. سم زدايي روزانه را در بهار به چشم خانه تکاني ببينيد و يا شايد حتي راحت تر از آن. با شش گام ساده مي توانيد در بهار بدنتان را از سموم پاک کنيد:
تا مي‌توانيد آب بنوشيد: هر روز صبح قبل از هر چيز يک ليوان بزرگ آب که در دماي اتاق باشد همراه با چند قطره آب ليموي تازه بنوشيد. اين کار به پاکسازي کبد، آماده سازي سيستم هاضمه و آبرساني به بدن کمک مي کند. در طول روز نيز به نوشيدن آب ادامه دهيد و اگر مي توانيد ترجيحا چند قطره آبليمو يا سرکه سيب به آبي که مي نوشيد اضافه کنيد.
تنفس عميق داشته باشيد: اين که هر روز زمان کوتاهي را به خالي کردن ذهن و متمرکز کردن دوباره انرژي تان اختصاص دهيد، به شما کمک مي کند تا بهتر با استرس مبارزه کنيد. هر وقت که نياز به استراحت فوري يا کمي آرامش داريد، فقط کافي است دست از کار بکشيد، چشم ها را ببنديد و چند تنفس عميق بکشيد. اگر ذاتا اهل مديتيشن نيستيد، فقط روي تنفس خود تمرکز کنيد.
سبزيجات پررنگ بخوريد: سبزيجات تيره رنگ سرشار از ويتامين ها، مواد معدني و مواد گياهي براي مبارزه با بيماري ها هستند. اين سبزيجات سرشار از فيبر هستند و در کاهش يا حفظ وزن بسيار موثرند. مصرف اين سبزيجات به احساس سيري طولاني مدت کمک مي کنند. اگر اهل مصرف مستقيم اين سبزيجات نيستيد، مي توانيد روز خود را با يک نوشيدني سبز شروع کنيد. مي توانيد اين سبزيجات را با روغن نارگيل تفت دهيد و سپس ميل کنيد.
مواد غذايي ناشناس مصرف نکنيد: از مصرف غذاهايي که نمي شناسيد، پرهيز کنيد. قبل از مصرف هرچيز، مواد تشکيل دهنده آن را مطالعه کنيد. اغلب ما در شتاب معمول روزانه اغلب سلاميت خود را قرباني مي کنيد و غذاهايي را مصرف مي کنيم که سرشار از ترکيبات مضر مانند اسيدهاي چرب ترانس و يا فروکتوز هستند. به جاي اين کار موادي را مصرف کنيد که مواد تشکيل دهنده آنها برايتان آشناست و مي توانيد نامشان را تلفظ کنيد.!
روزانه ۳۰ دقيقه ورزش کنيد: اگر تمام زمستان را بي حرکت بوده ايد، برخيزيد و براي کاهش وزن تحرک داشته باشيد. توصيه مي شود بزرگسالان بين ۴۶ تا ۵۲ سال، هر هفته به طور ميانگين دو ساعت و نيم ايروبيک و يا ورزش نيمه سبک داشته باشيد.
۳۰ دقيقه زودتر بخوابيد: تعداد کمي از مردم از اهميت خواب در بدن اطلاع دارند اما اين را بدانيد که خواب کافي فقط منجر به از بين رفتن خستگي نمي شود. تمام محرک هاي موجود نظير تلويزيون، و تلفن هاي همراه را براي حداقل يک ساعت قبل از خواب خاموش کنيد و به محض رسيدن ازمحل کار به خانه، انواع چاي گياهي نظير چاي بابونه براي انبساط عضلات بدن و سيستم گوارشي را امتحان کنيد تا خوابي راحت داشته باشيد.